Content – Strictly Design

Content

Content strategie & creatie

Hoe creëer je als bedrijf een know-like-trustfactor in de huidige marketingwereld? Zet jij sterke content in op TikTok, Instagram en LinkedIn of gebruik je deze socials alleen als bedrijfsfront?

Met een sterk organisch bereik op sociale media creëer je niet alleen fans en bouw je aan een sterke community, je kan daarmee ook kwalitatieve look-a-like audiences genereren voor advertenties. Zowel op betaald en organisch gebied is sociale media een win-win!

Hoe ‘vang’ je deze social leads en wat voor content moet je posten om koude, warme of hot leads aan te spreken? Daar ben ik voor! Ik ben niet alleen iemand die met je meedenkt, maar ook iemand die het werk voor met je uitvoert.

Ik hou van sociale media, video, vloggen, strategieën bepalen en presenteren! Sinds 2015 is dit mijn passie en al 4 jaar mijn werk.

Get to know me:

De social content creatiedag voor freelancers

10 TikToks in één dag
20 ideeën voor later
Inclusief een sterke contentstrategie en content leadfunnel.
Hierna kan je het helemaal zelf, baby!

De focus: puurheid
✨  Een volledig verzorgde dag vol contentstrategie én creatie
✨  Mijn focus ligt op het behouden van de puurheid van jouw doel als ondernemer
✨ We gaan focussen op het binnenhalen van kwalitatieve leads. Op plek 1 staat dat we content maken die jouw doelgroep oprecht helpt.
✨ Content dat jou laat zien zoals je echt bent.

Het middel: video
Ik geloof dat je dit het makkelijkst kan behalen met video. Daarom zal de focus van deze dag vooral liggen op sociale videocontent! Stories, reels, video’s, vlogs, TikToks, etc. Deze dag kunnen we inzetten voor Instagram, TikTok, YouTube shorts en LinkedIn.

De basis: vooronderzoek
Tijdens een voorbespreking onderzoek ik je huidige contentstrategie.
Ik doe onderzoek naar:

☀️ Je huidige contentpilaren
☀️ Je huidige contentstrategie & verbeterpunten
☀️ Wat concurrenten doen en wat we daarvan kunnen leren
☀️ Welke content van jou het beste werkt
☀️ Hashtags
☀️ Hoe je leads vangt en klanten binnenhaalt
☀️ Huidige advertenties
☀️ Op welke kanalen je actief bent
Ik analyseer je hele huidige sociale media presence.

Tijdens de dag zelf duiken we in alle facetten van sociale content.

Het resultaat: content & strategie
🌈 Ter plekke maken we minimaal 10 uitgedachte en strategische reels / TikToks / YouTube shorts.
🌈 We bedenken strategische contentpilaren en bespreken welke content welke leads aan gaat trekken.
🌈 We zetten een contentfunnel op. Hoe vang je leads op sociale media en waar? Welke CTA’s zijn nodig om de juiste leads te vangen?
🌈 We nemen je doelgroep onder de loep. Wie spreek je aan en wat voor content vinden zij het meest interessant?
🌈 Ik geef jou Facebook advertentieadvies.

Natuurlijk ontvang je na deze dag een samenvatting van al onze bevindingen.

Het doel van deze dag is dat je het hierna zelf kan! 

Pilotprijs: 995 euro excl. BTW.

ondersteuning voor het MKB

Wie ik help
🌈 Ik specialiseer mij in het helpen van bedrijven met ongeveer 10 tot 50 werknemers. Jullie hebben een klein marketingteam.
🌈 Jullie weten niet goed waar de verbeteringen liggen op het gebied van sociale media.
🌈 Jullie zien sociale media vooral als bedrijfsfront en halen er niet veel kwalitatieve leads uit. Toch weten jullie dat hier een grote inhaalslag in te maken is.
🌈 Jullie willen zichtbaarder zijn, fans maken van klanten, een groter organisch bereik creëren en jullie hebben behoefte aan kwalitatievere advertenties.
🌈Jullie zien in dat videocontent op Instagram, TikTok en LinkedIn heel belangrijk is om mensen aan te trekken.

Hoe ik help
☀️ Ik werk een vast aantal uren per week week voor jullie op het gebied van content strategie en creatie. Dit doe ik voor 60 euro excl. BTW per uur. Huidige beschikbaarheid: 16 uur per week.
☀️ Ik werk contentstrategiën uit, contentpilaren, CTA’s, hashtags, lead vangnetten, content voor elke soort lead, doelgroep interesses en ik plan draaidagen en werk de content uit. Dit uit zich in stories, posts, TikToks, YouTube shorts, reels en LinkedIn posts. Daarbij heeft alle content een strategische achtergrond.

ondersteuning voor grote bedrijven

Wie ik help
🌈
Grotere bedrijven met een uitgebreid marketingteam.
🌈 Jullie zetten sociale media in, maar jullie weten niet goed wat het beste werkt voor Gen-Z. Wat voor content spreekt hun aan?
🌈 Jullie vragen je vaak af waarom jullie TikToks niet veel views krijgen, of waarom de leads maar niet binnenkomen op Instagram. Hoe bouw je een duurzame community op?

Hoe ik help: Gen-Z sociale media training
☀️ Ik geef een intensieve 3-daagse training over sociale media en hoe jullie marketing team Gen-Z nog beter kan bereiken via Instagram en TikTok. Er zal een grote focus liggen op het uitbouwen van een duurzame sociale community.
☀️ Ik doe veel vooronderzoek om ervoor te zorgen dat de training perfect is aangepast op jullie behoeften.
☀️ Hierna kan het team zelf weer aan de slag met een grotere zelfverzekerheid. Een duidelijke contentstrategie, contentfunnel en contentplan ligt klaar.

3-daagse training: 4.995 euro excl. BTW.

Let's chat!

Je kan je hieronder aanmelden voor een kennismakingsgesprek. Nadat ik jou heb gemaild plannen we deze in. Zo makkelijk is het!

portfolio

Een to the point portfolio van mijn sociale media werk.

Ik organiseer al 3 jaar de enige echte GIFjes-shoots. Deze dienst verkoop ik vooral via Instagram door middel van reels, stories en community management.

Een van mijn sterkste type content zijn sketches! Laagdrempeligheid & persoonlijkheid bereik je met een vleugje humor.

Mijn eerste viral TikTok met meer dan 20.000 views. Een mooi voorbeeld van behind the scenes content. Hoe pakt een freelancer het binnenhalen van TikTok opdrachten aan?

Een korte tutorial met een duidelijke tip is altijd handig. Content met tips boosten je expertstatus.

Met bijna 5000 views is deze video op Instagram een staple van mijn sketch stijl :p.

Stories op Instagram

De kracht van Instagram? Stories. Hét kanaal om potentiële klanten aan te spreken. De rest van je content op Instagram heeft als doel nieuwe mensen binnenhalen. Posts zijn niet zo populair meer als dat ze waren.

Misschien wel hét grootste voordeel van sociale media: de kracht van community! Dagelijks kijken 100 tot 300 mensen (afhankelijk van de dag en de content) naar mijn stories. Vrijwel altijd dezelfde mensen. Dát laat de kracht zien van storytelling door middel van video.

Kennisbank

Hier vind je de basis van al mijn kennis over belangrijke short form social content platforms.
Hieronder alle kernwaarden per platform en een aantal do’s en dont’s.

TikTok
Content kernwaarden: laagdrempelig, transparant en persoonlijk (eveneens de Gen-Z kernwaarden).
Content moet: entertainen, inspireren & dopamine boost geven

Het grote voordeel van TikTok: iedereen kan een groot bereik krijgen, ongeacht je aantal volgers / netwerk.

Het grote nadeel van TikTok: je bent niet verzekerd van veel views op al je TikToks, ook niet bij veel volgers.

Do:
-Post consistent en vaak. Ze zeggen minimaal 1 keer in de 3 dagen. Het liefst elke dag. Dan groei je het snelst.
-Film video’s in lichte, ruime, esthetische omgevingen
-Gebruik de juiste hashtags
-Doe vooronderzoek naar trends
-Gebruik niet alleen maar viral geluid, TikTok laat niet dezelfde
-Wees origineel. 
-SEO is heel erg belangrijk op TikTok!
-Zorg ervoor dat je video’s op een pakkende, snelle manier zijn ge-edit.
-Start met een hook / clickbait en houdt het kort en behulpzaam / to the point.
-Blijf je content verbeteren en ga door met wat het beste werkt!
-Voeg SEO kernwoorden toe als tekst in je TikTok.

Don’t:
-Post content in dezelfde vorm en op dezelfde manier als dit niet werkt. Experimenteer met trends, hoeken, looks en sketches.
-Alleen maar mee gaan in trends of alleen gebruik maken van templates. Originele content wordt beloond!
-Video’s met alleen een gelikte look of video’s met alleen maar slechte kwaliteit video. Het liefst zit je er ergens tussenin. De look en feel van UGC video’s.

Rare feiten:
-Zelfs mensen met best wel slechte contentpilaren en strategische content kunnen op TikTok honderden volgers krijgen.

LinkedIn
Content kernwaarden: intelligentie, status en discussie.
Content moet: Inspireren & discussie aanwakkeren.

Het grote voordeel van LinkedIn: LinkedIn laat jouw content zien aan het netwerk van je netwerk. De kans om nieuwe mensen te bereiken is groot.

Het grote nadeel van LinkedIn: judgy mensen.

Do:
-Deel successen
-Tag anderen
-Deel waardevolle, laagdrempelige tips
-Deel problemen.
-Zorg ervoor dat anderen hun intelligentie kunnen uiten bij jouw post.
-Eventueel licht polariserende onderwerpen.
-Je komt hoger uit in het algoritme als je jouw posts afwisselt met foto’s, video’s, polls etc. Ze zeggen dat je lager komt in het algoritme als je alleen maar foto’s of alleen maar video’s post.
-Zorg voor een goed verzorgd profiel met professionele foto’s.

Don’t do:
-Post liever NIET met een bedrijfspagina. Bedrijfspagina’s bereiken bijna niemand. Persoonlijke accounts bereiken hun netwerk en iedereen daarbuiten. Een sterke bedrijfspagina is alleen wenselijk voor LinkedIn advertenties of als het bedrijf heel groot is en het waard is om te volgen.
-(Constant) direct verkopen
-Constant iedereen taggen
-Alleen gebruik maken van storytelling
-Bedragen in je posts zetten of linkjes, dan zet het algoritme jou onderaan. Zet linkjes en bedragen in de comments.
-Like niet je eigen posts.

Raar feitje: Zelfs mensen met best wel slechte contentpilaren en strategische content kunnen op TikTok honderden volgers krijgen.

Instagram
Kernwaarden: estetisch, persoonlijk, community (zie je goed terug in stories).

Hoe ziet het eruit: afgestemde posts, duidelijke call to actions en een grote persoonlijke touch.

Wat moet deze content doen: entertainen, inspireren & dopamine boost.

Grote voordelen: grote kans op trouwe volgers bij organisch bereik

Grote nadelen: het algoritme zorgt ervoor dat je bereik ontzettend gelimiteerd is. Het is een stuk moeilijker om nieuw publiek te bereiken.

Do’s: 
-Maak het persoonlijk! Vlog. Zet dit vooral in op stories. Laat je gezicht zien.
-Gebruik polls & emoji knoppen! Als mensen hier op klikken stijg je in het algoritme.
-Ondertitel je stories. Het liefst laat je alle ondertiteling in 1 keer zien.
-Zorg ervoor dat je altijd de gehele informatie geeft. Zeg niet: ‘Ik verkoop dit!’. En klaar, leg alle facetten uit en vooral hoe duur iets is.
-Verwijs mensen door naar een laagdrempelige dienst of zeg dat mensen zich moeten inschrijven op een lijst. Instagrammers doen meer moeite dan mensen op andere platforms.
-Zet je posts in als portfolio, persoonlijke verhalen. Gebruik professionele foto’s en professionele templates.
-Trek je branding overal in door. In de ondertitelingkleur, je posts, eventueel zelfs je kleding.
-Je stories moeten van hoge kwaliteit zijn.
-Engage veel met anderen. Op Instagram moet dit wel om je community te behouden en om nieuwe mensen aan te spreken.
-Onderhoud je DM’s.
-Ten slotte: like je eigen berichten en post je hashtags in een comment! Zo kom je hoger in het algoritme.
-Gebruik de juiste hashtags in posts en voeg een locatie toe!
-Voeg SEO kernwoorden toe als tekst in je reel.
-Gebruik mooie reel covers om je feed esthetisch te houden.
-Je hoeft echt niet consistent te posten. Post wel heel consistent stories.
-Twijfel je over wat voor veranderingen je moet maken in je diensten? Vraag het je volgers! Je doelgroep kan letterlijk meebeslissen.

Don’t:
-Repost geen TikTok direct als Instagram reel. Instagram detecteert het TikTok logo.
-Post geen ellenlange stories. Ook niet alleen maar videostories achter elkaar. Wissel boomerangs, foto’s en video’s met elkaar af.
-Post stories om de twee dagen. Je engagement stijgt als er even geen stories zijn geweest. Wissel meerdere stories af met af en toe maar 1 hele interesssante story. Je zult zien dat het aantal kijkers echt behoorlijk stijgt.
-Gebruik hele duidelijke call to actions. Zowel in je posts, als in je reels en stories. Instagram is hét platform om mensen over te laten gaan op een aankoop.
-Zet in de link in de bio een CTA!
-Zet je doelgroep en focus in je bio.
-Gebruik relevante, simpele, laagdrempelige highlights met alle voordelen van je diensten en wat je allemaal aanbied. Zie het als de FAQ’s over je diensten.
-Mensen op Instagram zijn lui. Maak het ze makkelijk met polls, knoppen.

YouTube shorts
Kernwaarden: verhalend, amuserend en informatief.

Het grote voordeel van YouTube shorts: Wanneer je shorts search engine optimised zijn scoren ze heel hoog op Google.

Het grote nadeel van YouTube shorts: het is moeilijk om hier snel een groot bereik te creëren of viral te gaan.

Do’s:
-Denk heel goed na over de titel, omschrijving en hashtags. SEO is voor YouTube ontzettend belangrijk.
-Zorg ervoor dat je content vooral informatief is en hoog waardevol. Wat weten mensen nog niet? Hoe kan je ze echt helpen?
-Sketches kunnen het ook goed doen op shorts. Over het algemeen mag de content wat ingewikkelder zijn dan op TikTok.
-Gebruik duidelijke, of clickbait thumbnails.
-Wees consistent met posten.
-Zorg ervoor dat je reacties uitlokt.

Don’ts:
-Post hier geen lange content. Dat kan beter op TikTok of Instagram (I know haha).

Wat voor content werkt voor wie?

Aantrekken cold leads
Videocontent dat prikkelt en/of viraal gaat. Ontzettend laagdrempelig, herkenbare content tot 15 sec. In deze groep vallen ook advertenties.

Cold leads vangen
Deze leads moet je vangen in een bepaalde database zoals een volgerslijst, kijkerslijst, click-lijst. Facebook verzamelt deze informatie standaard.

Van cold naar warm leads
Videocontent met behind the scenes, talking head, humor, korte vlogs langer dan 15 sec, vraagstickers, chatgesprekken, tips en tricks , wild enthousiasme. Content dat reacties uitlokt.

Warm leads vangen
Deze kwalitatieve leads moet je vangen in een wachtlijst, maillijst of bellijst. Ze schrijven zichzelf in, dan weet je dat ze gemotiveerd zijn en moeite willen doen. Ontmasker je warme leads!

Van warm leads naar klanten
Videocontent over voordelen, urgentie en schaarste aanbod, langere vlogs, podcasts, branding films, langdurige chatgesprekken. Alle info delen over je aanbod.

Retargeting kopers > fans
Retargeting ads, zet kopers in de spotlight, reviews kopers delen, vlogs van kopers (UGC), cadeautjes, dankbaarheid tonen, exclusieve club of feesten voor kopers. Zo maak je van kopers fans.

De belangrijkste contentpilaren voor Gen-Z zijn:

Dankjewel voor jouw aanmelding!

Je ontvangt snel een bevestigingsmail met alle info :)

Mocht je deze niet krijgen, stuur dan een mailtje naar info@strictlydesign.nl